Handleiding Bereikbaarheidsmonitor

Hoe bereikbaar is uw organisatie?
Wat is uw drukste dag en wat is uw piek-uur?
Ga naar Simmpl > Rapporten > Call Statistics en maak uw instellingen:

  • Bereikbaarheid totaal of per nummer
  • Bereikbaarheid per dag of per week

De statistiek wordt automatisch realtime bijgewerkt, zonder page reload.
Bereikbaarheid per dag: Kies dagview en zie uw bereikbaarheid per uur tussen 07:00 en 19.00. De standaard view is gisteren en toont de gesprekken per uur. Wordt u eerder of later gebeld, dan komen deze uren er automatisch bij.
Bereikbaarheid per week: Kies weekview en zie uw bereikbaarheid per weekdag, inclusief de weekenddagen. De standaardview is vorige week. Uw laatste instelling wordt bewaard.

Analysekolom: uw bereikbaarheid in 3 indicatoren

Dag- en weekview zijn voorzien van een handige analysekolom met een drietal waarden:

  • Beantwoorde gesprekken (# en %)
  • Gespreksduur (gemiddeld en totaal)
  • Drukste uur cq. dag (en aantal gesprekken)

Deze waarden geven in één oogopslag een goede indicatie van uw bereikbaarheid.
Een mooie basis om uw bereikbaarheid te boordelen en te optimaliseren.

Bereikbaarheid: totaal en per nummer

Handig: filter op nummer en zie de bereikbaarheid op één van uw nummers.

Wat is een ‘beantwoord’ gesprek?

Goede vraag! Elk gesprek dat via een van uw externe nummers binnenkomt is een gesprek. Elk gesprek dat door een intern toestel wordt aangenomen wordt gezien als beantwoord. Een gesprek dat extern doorschakelt (mobiel, telefonisteservice) of door een meldtekst of voicemail wordt beantwoord, wordt gezien als niet beantwoord.

Managementinformatie

De bereikbaarheidsmonitor biedt u managementinformatie.
Aan de rechterzijde vindt u een managementanalyse met de belangrijkste indicatoren.

Dagview

De bereikbaarheid per dag wordt getoond in uur-blokken. Default is dit van 07 – 19 uur. Als er voor of na dat moment gesprekken zijn geweest, dan worden deze uurblokken automatisch toegevoegd. Als default wordt gisteren getoond; als u uw view wijzigt dan wordt deze onthouden en bij uw volgende bezoek gelijk getoond.

Aantal gesprekken

  • Totale aantallen gesprekken per uurblok
  • Verdeling van de gesprekken over de dag
  • Indicatie drukste uur (piek-uur) met aantal gesprekken

Beantwoorde gesprekken

  • Aantal beantwoorde* gesprekken: per uurblok en voor de hele dag
  • Percentage beantwoorde* gesprekken per uurblok en voor de hele dag

Gespreksduur

  • Totale gespreksduur inkomende gesprekken per uurblok en voor de hele dag
  • Gemiddelde gespreksduur per uurblok en voor de hele dag

Analyse

  • Drukste inkomende telefoon-uurblok van de dag (piek-uur) met het aantal calls.

NB: Alle waarden zijn verder te differentiëren per individueel telefoonnummer.
U navigeert snel naar vandaag, gisteren of u kiest een datum in de navigator.
NB: de informatie is gebaseerd op uw CDR’s, waarvan u de bewaartijd zelf kunt instellen.
* Beantwoord is: door een gebruiker aangenomen op zijn toestel, Qaller, Vamos.
Niet beantwoord is als het belplan aanneemt: bandje, voicemail, maar ook externe doorschakeling of als een beller zelf voortijdig ophangt

Je vraag niet beantwoord?

Heb je na het lezen van dit artikel nog vragen? Bel ons dan tijdens kantoor uren op 050 – 820 00 00, stuur ons een e-mail op callvoip@callvoip.nl of stel jouw vraag via onze chat.

Wil jij dit ook?

Hier beland met een vraag waarop het antwoord lijkt te zijn: “klant worden bij Callvoip”? Dat kan natuurlijk!

Klant worden

Waarmee kunnen we je helpen?

{{ posts.title | markdownify }}

Zoekresultaten voor {{ searchQuery }}

{{ posts.title | markdownify }}
Geen resultaten, probeer een andere zoekterm