Alles over Nederlandse nummers

Voor het aanvragen van een Nederlands vast nummer, zijn er stiekem ook nog best veel mogelijkheden. Naast de voor de hand liggende regionale nummers zoals 050 (we kunnen alle regio’s leveren), kun je ook kiezen voor een landelijk nummer 085 of 088. Verder is er de mogelijkheid om te kiezen voor een servicenummer 0800/0900.
De aanvraagprocedures en kenmerken verschillen aardig. Waar een regionaal nummer gemakkelijk en snel via ons te regelen is, zul je voor bijvoorbeeld de servicenummers eerst via ACM een aanvraag moeten doen.
Alles over Nederlandse nummers

Regionaal, 085 landelijk en Premium nummers

In het algemeen geldt: zaken die wij bij Callvoip in eigen beheer doen, gaan snel en gemakkelijk. Binnen de nummervoorzieningen is dit van toepassing op de regionale, Nederlandse nummers en de 085 landelijke nummers. Deze kun je gemakkelijk via Mijn Callvoip aanvragen en zijn dan vlot actief. Ook als je er meer dan 1 nodig hebt.
Is standaard niet goed genoeg voor jouw business? Vraag dan een premium nummer aan. Dat is een nummer wat er mooier uitziet en daardoor makkelijker te onthouden is en er natuurlijk gewoon goed uitziet op jouw website en visitekaartjes.
<div id="premium">Regionaal, 085 landelijk en Premium nummers</div>

088 blok

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) kent op aanvraag ook nummers toe. Je kunt er onder andere 088 nummers aanvragen. Deze gaan niet per stuk maar per 100 en komen altijd als opeenvolgend blok. Zo’n zogenaamd 100-blok is handig wanneer je medewerkers een direct nummer wilt geven bijvoorbeeld, of meerdere afdelingen.

Wanneer de aanvraag bij ACM rond is, ontvang je een beschikking waarmee je bij ons de nummers in de centrale kunt activeren. Dit soort nummers kent dus 2 kostenposten: die van de nummers bij de ACM en die van gebruik bij Callvoip.


Servicenummers

Via de ACM kun je ook een 0800 of 0900 servicenummer aanvragen. Dit type nummers wordt veelal gebruikt voor klantenservice of callcenter toepassingen. Het grote verschil tussen de 0800 en 0900 zit in de belkosten voor de beller.

Met een 0800-nummer ben je kosteloos bereikbaar voor je klanten. Dit verlaagt de drempel voor je klanten om contact op te nemen. Het 0800-nummer is in heel Nederland actief en bereikbaar.

Voor een 0900 nummer betalen klanten een minuut- of gesprekstarief en dit genereert inkomsten. Het tarief stel je zelf vast. De kostendrempel maakt dat je klant weloverwogen en doelgericht belt. Dit verhoogt de doeltreffendheid van de gesprekken.
<br><div id="service">Servicenummers</div>

Overzicht Nederlandse nummers