Informatie Vamos Vast Mobiel

Vamos Logo
Vamos Vast Mobiel

Onze klanten vroegen om mobiele vrijheid, en deze wens is gehoord, Vamos is ons antwoord. Simmpl, de meest eenvoudige telefooncentrale is er vanaf nu ook voor mobiel! Callvoip voorziet je van een SIM-kaart met je eigen, of een nieuw, mobiel nummer. Met de handige Vamos app stel je gemakkelijk in hoe je wilt bellen en gebeld wilt worden.

De voordelen van Vamos:

  • Je vaste nummer op je mobiel: bellen én gebeld worden via je smartphone
  • Werk mobiel, met de zakelijke uitstraling van een vast nummer
  • Hou je privénummer gescheiden van de zaak
  • Kies voor een nieuw mobiel nummer of neem je mobiele nummer mee
  • Bel vanaf je mobiel direct naar interne nummers van collega’s
  • Laat je bureautoestel meerinkelen bij een mobiele oproep

Nu ook Callvoip voor je mobiel!

Als je niet aanneemt kan een mobiel gesprek ook door een collega, de receptie, op de bedrijfsvoicemail. Gebruik keuzemenu’s, wachtrijen of call recording. Zo is de mobiele bereikbaarheid niet meer afhankelijk van de mobiele gebruiker zelf; de telefooncentrale regelt dit voortaan ook voor je. Uw bereikbaarheid neemt nog verder toe!

Vrijheid en onafhankelijkheid

Vamos onderscheidt zich van andere vast mobiel oplossingen door de ongekend eenvoudige app voor bediening. Eénmaal ingesteld kan de gebruiker de mobiele telefoon gebruiken zonder apps te openen.

Bel mobiel naar intern nummer van de collega op kantoor

Met Vamos kan vanaf de mobiele telefoon direct naar interne nummers van collega’s op kantoor worden gebeld. Zonder Vamos kon je naar externe nummers bellen, maar niet naar interne nummers. Dit is een voordeel van de integratie.

Mobiele gesprekken niet meer als stand-alone

Vamos zorgt dat een mobiel telefoonnummer niet langer een stand-alone nummer is, los van de bedrijfstelefonie. Met de uitgebreide mogelijkheden van de Simmpl telefooncentrale kunt u heel precies het verloop, de ontvangst en doorschakeling van een mobiel gesprek worden ingesteld. Zo kan een mobiel nummer uitkomen bij een collega, groep collega’s, keuzemenu, wachtrij, voicemail, en dergelijke en is de bereikbaarheid van uw organisatie gewaarborgd.

Vamos: een antwoord op uiteenlopende vragen

Met Vamos kan in uiteenlopende gebruiksbehoeften worden voorzien. Enkele voorbeelden:

  • buitendienstwerkers (zorgmedewerkers, accountmanagers, consultants, etc.)
  • mobiele ZZP-ers die eraan hechten om zakelijk en privé gescheiden te houden
  • supportmobiel, pikettelefoon of centraal kantoormobiel (backup, speciale diensten)
  • wireless offices; global workspaces; flexibele werkplekken
  • (tijdelijke) kantoorsituaties zonder vast kantoor of zonder eigen vast internet
  • u wilt volledig mobiel gaan werken met beheermogelijkheden van een telefooncentrale
  • u wilt mobiel werken maar toch een centraal vast nummer blijven voeren
  • u wilt vast en mobiel bij één partij onderbrengen
  • organisaties met medewerkers in het buitenland
  • evenementen, beurzen en outdoor
  • …en meer!

Verschuiving van bureautoestel naar mobiele telefoon

Door Vamos neemt de noodzaak tot vaste toestellen af; zeker als er ook vanaf de mobiele telefoon kan worden doorverbonden.

Nummerbehoud? Geen probleem!

Het is mogelijk om een bestaand mobiel nummer naar Callvoip te porteren. Uiteraard kan ook een nieuw mobiel nummer worden aangevraagd. Een nieuw nummer werkt binnen 24 uur.

Ongekend gebruiksgemak

De Simmpl telefooncentrale van Callvoip biedt uitgebreide schakelmogelijkheden op een ongekend intuïtieve en overzichtelijk manier. Dit ongekende gebruiksgemak is nu ook beschikbaar voor uw mobiele nummer.

Robuuste basis van T-Mobile

Vamos wordt aangeboden op het robuuste mobiele netwerk van T-Mobile. Dit netwerk werd meerdere malen uitgeroepen tot best geteste netwerk (P3-Groep onafhankelijk onderzoeksbureau).

Het nieuwe klantcontact via zakelijk WhatsApp

Communiceer met uw klant op de manier die hij wenst! Het gebruik van WhatsApp voor de zaak biedt voordelen. Ook dat behoort tot de mogelijkheden met een zakelijk mobiel nummer van Callvoip. Zakelijke Whatsapp kan gebruikt worden naast de privé WhatsApp en kan bediend worden via de computer. Zo kunt u nóg beter voorzien in de contactwensen van uw klant.

Hoe werkt Vamos?

Na het aanvragen van Vamos krijgt u van ons een SIM-kaart die u in eigen smartphone kunt gebruiken. Uw bereikbaarheid kunt u instellen op 2 manieren:

  1. Via een computer op de Simmpl centrale
    Log in op Simmpl en stel eenvoudig in waar mobiele oproepen rinkelen: op uw kantoortoestel, op uw mobiele toestel of op beide. Ook kunt u hier instellen welk nummer er wordt meegestuurd als u met uw mobiele toestel uitbelt:
  2. Via uw smartphone met de Vamos Smartphone app
    Installeer de Smartphone app en log gemakkelijk in vanuit Qaller of met uw Simmpl gebruiksgegevens. Met Vamos stelt u met een druk op de knop in:

- welk toestel rinkelt bij een inkomend mobiel gesprek: vast, mobiel, beide
- welk nummer u meestuurt bij uitbellen: mobiel, vast of anoniem

Bovendien belt u collega’s direct op hun interne nummer alsof u uw kantoortoestel gebruikt.

Dit is mobiel bellen 2.0!

Is Vamos iets voor jou?

Vamos biedt onbeperkt bellen in de EU met 0GB, 2GB, 5GB of 10GB data (prijs 29,-, 39,-, 45,- of 49,- p/mnd). Geïnteresseerd? Klik hier voor het Vamos aanvraagformulier.

Veel gestelde vragen bij Vamos Vast-Mobiel:

Q: Kan ik mijn huidige Mobiele SIM en mobiel abonnement blijven gebruiken?
A: Nee, de Vamos Vast-Mobiel oplossing vereist dat je de SIM van Callvoip gebruikt met het bijbehorende Vamos abonnement. Je kunt je huidige mobiele nummer behouden door dit naar Callvoip toe te porteren.

Q: Wat gebeurt er als iemand mijn mobiele nummer belt?
A: Zodra je je mobiele SIM-kaart heeft ontvangen, geplaatst en deze geactiveerd is in het panel wordt je mobiele nummer gekoppeld aan je Callvoip gebruikersprofiel. Als iemand je mobiele nummer belt, zal het gesprek verlopen zoals je in je persoonlijke belplan ehbt aangegeven. Dit kun je gemakkelijk aanpassen via de Qaller smartphone app. Met de Vamos app en in de panel kun je eenvoudig bepalen of inkomende gesprekken moeten rinkelen op je vaste toestel, mobiele toestel of op beide toestellen.

Q: Kan ik mijn zaak-nummer meesturen als ik vanaf mijn mobiel uitbel?
A: Jazeker, dat is mogelijk! Op de Callvoip centrale kun je instellen dat je het zakelijke nummer meestuurt als je met je mobiel uitbelt. Dit kan ook via de handige Vamos smartphone app.

Q: Hoe kan ik interne gesprekken voeren met mijn VAMOS SIM kaart?
A: Je kunt eenvoudig elk intern nummer bellen (bv 100 or 8300) door dit eenvoudigweg op je mobiele telefoon in te toetsen, via de ‘native dialer’: het is niet nodig hier een app voor te gebruiken.
LET OP
: het is helaas niet mogelijk om verkorte nummer te bellen die:

- …starten met 00 > in dat geval kunt u de interne nummers wijzigen
- …slechts 2 cijfers kennen (te kort)
- Advies: gebruik verkorte nummers van 3 cijfers die niet met een 0 starten.

Q: Kan ik wisselgesprek gebruiken?
A: De mogelijkheid tot het ontvangen van wisselgesprekken is standaard geactiveerd voor Vamos SIM-kaarten. Mocht je wisselgesprekken willen deactiveren dan kan je dat via de instellingen op het mobiele toestel zelf uitschakelen en uiteraard ook weer inschakelen indien gewenst. Wanneer wisselgesprek niet kan worden gewijzigd via de instellingen op de mobiele telefoon dan is het mogelijk om deze optie als volgt te wijzigen:

- Bel naar 43# om wisselgesprekken te activeren
- Bel naar #43# om wisselgesprekken te deactiveren
- Bel naar #43# om de wisselgesprek status te controleren

Q: Werkt Call Recording/gespreksopname ook bij bellen met de mobiele telefoon?
A: Ja, als je Call Recording (gespreksopname) hebt ingeschakeld op de Callvoip centrale, dan worden gesprekken op je vaste en op je mobiele toestel opgenomen.

Q: Wat zijn de Vamos APN instellingen?
A: Vamos maakt gebruik van een eigen Access Point Name (APN) voor algemene toegang tot het Internet. Deze APN moet ingesteld worden in de mobiele telefoon. Zonder deze instellingen kan de simkaart geen verbinding maken met het Internet.

Name: vrije invoer (Android only)
APN: 2apn.net
Username: internet
Password: internet

Je vraag niet beantwoord?

Heb je na het lezen van dit artikel nog vragen? Bel ons dan tijdens kantoor uren op 050 – 820 00 00, stuur ons een e-mail op callvoip@callvoip.nl of stel jouw vraag via onze chat.

Wil jij dit ook?

Hier beland met een vraag waarop het antwoord lijkt te zijn: “klant worden bij Callvoip”? Dat kan natuurlijk!

Klant worden

Waarmee kunnen we je helpen?

{{ posts.title | markdownify }}

Zoekresultaten voor {{ searchQuery }}

{{ posts.title | markdownify }}
Geen resultaten, probeer een andere zoekterm