Kapsalon
Als ondernemer in de kappersbranche is het belangrijk dat je goed bereikbaar bent voor je klanten. Binnen werktijd moeten de toestellen rinkelen en moet op drukke momenten de beller worden opgevangen. Buiten werktijd moet de beller de melding krijgen dat je gesloten bent.
Situatiebeschrijving
A;s eigenaar van verschillende kapsalons merk je dat er veel inkomende belletjes gemist worden doordat alleen telefoontjes voor een filiaal alleen bij dat filiaal overgaan. Als het druk is lukt het niet aan te nemen. Het risico: weg klant! Je wens is daarom om inkomende oproepen door te schakelen naar het centrale kantoor / backoffice om zo alle oproepen op te vangen.
De oplossing van Callvoip
Dankzij de professionele functionaliteiten van de online telefooncentrale van Callvoip zijn jouw salons beter bereikbaar en kun je efficiënter werken in de wetenschap dat bellers toch gewoon de vriendelijke stem van een collega horen. De volgende functionaliteiten zijn ingezet:
Meldtekst
Om meer professionaliteit uit te stralen krijgt elke beller eerst een meldtekst te horen. In deze meldtekst wordt men welkom geheten bij de salon. Vervolgens rinkelt het toestel op de betreffende vestiging die wordt gebeld.
Belgroep + Prefix
Mocht de salon niet in staat zijn om op te nemen, dan wordt de beller na een 6x rinkelen automatisch doorgeschakeld naar het hoofdkantoor. Daar rinkelen meerdere toestellen simultaan. Door middel van een prefix is zichtbaar voor welke salon er wordt gebeld. .
Openingstijden
Via slimme tijdscondities wordt bepaald welke belroute de beller volgt. Binnen werktijd rinkelen toestellen; en buiten werktijd krijgt de beller een melding dat de salon gesloten is, hoort hij wat de reguliere openingstijden zijn. Je krijgt een emailtje met datum, tijd, nummer en naam van de salon waarnaar gebeld werd als notificatie van het gesprek, maar de beller kan niet inspreken. De beller wordt als het ware ‘geflitst’ en jij bent op de hoogte: je weet dat er is gebeld, hoevaak, hoe laat en door wie.