Marketingbureau
Als marketingbureau is het belangrijk dat alle werknemers bereikbaar zijn voor klanten, dit geldt ook voor als er wordt thuisgewerkt.
Situatiebeschrijving
Een nieuw opgericht marketingbureau met 4 medewerkers betrekt een nieuw kantoorpand. Ze heeft met spoed een telefoonnummer nodig i.v.m. druk van het briefpapier. Er is geen telefoonlijn aanwezig en men beschikt nog niet over telefoons, wel heeft iedereen een mobiele telefoon. Een internetverbinding moet nog worden aangevraagd. Er zal veel telefonische acquisitie worden gepleegd.
De oplossing van Callvoip
Gelijk na aanvraag verstrekt Callvoip een regionaal telefoonummer – het nummers is direct te gebruiken. Het telefoonnummer wordt tijdelijk geforward naar twee mobiele nummers.
Nu er een telefoonnummer is en het bureau bereikbaar is, wordt er nagedacht over de benodigde functionaliteiten en belroute:
Openingstijden + voicemail
Inkomende belletjes worden naar de bureautoestellen van de werknemers gezet, alle toestellen rinkelen simultaan. Buiten werktijden krijgt de beller een melding te horen dat de zaak gesloten en men kan na de toon een voicemailbericht sturen.
Click-to-Dial
Er wordt veel uitgebeld en dit wordt een stuk eenvoudiger met onze Click-to-Dial. Door op een telefoonnummer te klikken in de Chrome browser, belt je toestel uit. Ook bij binnen- komende oproepen ziet men meteen wie er belt dankzij het geïntegreerde telefoonboek.
Qaller
Elke medewerker werkt minimaal 1 dag vanuit huis. Hier moet men ook bereikbaar zijn, maar nog belangrijker, men moet vanuit hier ook met het zakelijk telefoonnummer kunnen uitbellen. Hiervoor gebruikt men de Qaller app voor de mobiele telefoon. Deze app koppelt u met uw toestel op de online telefooncentrale. Als dat toetstel rinkelt, dan rinkelt de Qaller ook. Via de app kunt uw uitbellen en u bepaalt of u met het nummer van de zaak uitbelt of anoniem.