Piketdienst, spoeddienst en noodnummer

Veel organisaties hebben er één: een piketdienst, spoeddienst of noodnummer. Zo’n nummer biedt klanten de mogelijkheid om een medewerker aan de lijn te krijgen ingeval van calamiteiten en andere onvoorziene situaties, bijvoorbeeld buiten werktijd. Callvoip biedt ongekende tools om dit type nummer eenvoudig flexibel in te richten.

Vraag een piketdienst demo aan
Piketdienst, spoeddienst en noodnummer

Wisselende dienst op roulatiebasis

Een kenmerk van piket- of spoeddienst is dat de dienst wordt ingevuld door verschillende collega’s die op wisselende roulatiebasis worden ingepland. Vaak hebben deze mensen dienst met hun eigen mobiele nummer.
Dit vereist een telefoonsysteem:
  • waarin je gemakkelijk nummers kunt toevoegen
  • waar je snel mensen kunt in- en uitschakelen
  • waarin verschillende spoeddiensten elkaar niet in de weg zitten
  • waarin meerdere mensen moeten kunnen zien wat er is ingesteld
De Callvoip oplossing blinkt uit in haar flexibiliteit om een piket- en spoeddienstnummer in te regelen én te bedienen, zodat de juiste mensen op de juiste momenten dienst hebben.
Wisselende dienst op roulatiebasis

Spoeddienstschakelaar

Callvoip biedt een spoeddienstschakelaar. Hierbij kun je verschillende medewerkers in één groep plaatsen. Binnen deze groep is er maximaal één medewerker actief. De overige medewerkers staan automatisch op inactief. Je kunt meerdere groepen maken zodat je ook een gelaagde bereikbaarheid hebt. Er zijn veel handige tools om de bereikbaarheid van een spoednummer te optimaliseren.
Denk bv aan:
  • een emailnotificatie van elk inkomend gesprek en/of gemist gesprek
  • gelaagde doorschakeling naar meerdere (mobiele) nummers
  • externe doorschakeling
  • Gelaagde doorschakeling naar externe nummers
  • doorschakeling naar voicemail

Bediening via smartphone app

Het instellen van een spoednummer is snel geregeld, en het bedienen ervan is nóg eenvoudiger. Met de gratis smartphone app van ons systeem kunnen de geselecteerde personen zien wie er dienst heeft en de diensten met éen klik veranderen. Zijn er meerdere bedieners, dan ziet iedereen realtime wie er dienst heeft. Moet er snel iets worden gewijzigd? Dan doe je dat dus met één klik vanaf je eigen smartphone.

Lees alles over smartphone app